5 Augusti 2012

Jahaja, nu sitter jag här återigen vid datorn. Helgen har ju flutit på ganska okej. Var ju hemma hos Christa i Fredags vilket jag har för mig att jag skrev om? Fick hämta mamma, pappa, Anne och Micke från båtklubben senare den kvällen också. Gårdagen (Lördag) klippte jag och Kristoffer gräs. Lite pinsamt, men det var faktiskt första gången jag klippte med en gräsklippare, haha. Har alltis annars bara kört med trimmern. Men det gick bra och nu ser gräset bredvid gruvägen upp för backen till oss inte lika ovårdat ut längre. Efter det bakade jag chokladmuffins med vitchokladtopping och så gjorde jag middag; jag hade kycklingen i marinad hela dagen. Jag hackade morötter, tomat, champinjoner, auburgine, zucchini, sparris, rödlök och vitlök som jag ungsstekte tillsammans med kycklingen som jag lindade in i bacon. Grönsakerna och kycklingen låg i varinsa formar dock. Sen tog jag resterna av mammas hemmagjorde potatissallad och så stekte jag sparris till. Anne, Micke och Jimmy kom över på middag och min utbildning i att hacka grönsaker kom väl till pass, haha. Efter middagen klippte jag Annes hår och sedan kollade jag på "The hungergame". Den va sevärd men alldeles för förutsägbar.
 
Dagen idag har bestått av att packa för imorgon drar vi till Avesta. Kristoffers pappa kommer och hämtar oss vid åtta imorgon bitti och sen far vi iväg. Vi ska bo hos Kristoffers mamma tills vi har fått jobb och kan flytta till en egen lägenhet.
 
Nu ska jag göra annat. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0