2 Augusti 2012

Så nu har det återigen gått ungefär ett halvår sedan som jag skrev någonting sist. Satt nyss och läste igenom min gamla blogg och kom då på att det är ganska roligt att ha kvar sin dagbok så att man när dom helst kan kolla i den och minnas allt man gjort och varit med om. Jag ska fundera på detta med att blogga lite oftare, men jag vet inte hur det går. Jag har inga som följer min blogg (dom senaste dagarna har det funnits EN unik besökare, och det har nog varit jag själv haha), och därför ska jag göra det enbart om jag själv vill det.
 
Jag och Kristoffer har ialla fall spenderat hela sommaren i Finland. Vi åkte 30 Maj och kom hem i måndags, 30 Juli. Kristoffer har arbetat hemma hos Anna och Jonne med diverse saker, och jag har hjälpt till med det jag kunnat, samt varit hos Anniina, Antti och Eveliina. Nu är vi tillbaka i Sverige och har skrivit in oss på Arbetsförmedlingen för att kicka igång vuxenlivet. I början av nästa vecka åker vi upp till Avesta för att försöka få jobb och senare flytta hemifrån. Vårat mål är att hyra en lägenhet innan jul och nyår, men vi får se hur det går med den saken. Jag vill så otroligt gärna flytta hemifrån, ha ett eget ställe med min man och kunna sprida VÅRA saker vart jag vill utan att någon annan kommer och kommenterar. Så vuxenlivet; HIT ME!

Annars då? Just för tillfället sitter jag ju här och skriver. Har arbetsförmedlingens hemsida uppe också så att jag letar samtidigt lite jobb. Vaknade ovanligt sent idag (kl 10.00) och sedan dess har jag tvättat all våran tvätt. Dom har luktat väldigt märkligt, plus att vi hade en del smutstvätt med oss hem från Finland. Jag tror att näst sista maskin ska på nu, och efter att tvätten är tvättad vet jag faktiskt inte vad jag ska göra. Jag hade nog gått ut och satt mig om det inet hade varit småmolnigt..
 
Nej, men jag ska seriöst ta och överväga detta med bloggandet. Det är ju på riktigt hur roligt som helst att ha kvar en del av sina tankar så att man när som helst kan kolla tillbaka på dem. Nu piper maskinen där nere om att tvätten är färdigtvättad.

Puss hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0