23 Januari 2011

Nu var det ett väldigt bra tag sen jag skrev. Jag har inte känt för att skriva faktiskt. Men men.. Julafton och nyår har flutit förbi. Julafton vart faktiskt väldigt lyckat. Jag firade den uppe i Avesta tillsammans med min släkt. Min bror var inte där, och det var det som kändes så.. Tomt. Min älskade lillebror! Fast jag vet att han ändå fanns där. Klockan tolv på julafton åkte jag till macken i Näs/By och träffade Kristoffer. Vi böt julklappar. Han fick ett armband av mig i silver, med en gravyrplatta där jag graverat in texten "Jag älskar dig". Han blev jätte glad och han har inte tagit av sig armbandet en enda gång hittills. Av honom fick jag ett par jätte fina örhängen. Silvriga med stora, lila kristaller på. Verkligen skitfina! Efter det åkte jag tillbaka till mina släktingar. Vi åt mat, drack öl och snappsade. Sen hade vi julklappsbyte. Jag fick jättefina julklappar av mamma och pappa. En eltandborste, en morgonrock, ipod-högtalare, nagelskötselsett, en kylplatta till min laptop och smink. Jag vet inte om jag har glömt något, men det fick jag ialla fall. Supernöjd är jag fortfarande! Av min faster Sari fick jag ett skitroligt spel. Senare mot kvällen, vid sju tror jag, kom Kristoffer till oss och så drack vi och umgicks med allihopa. Det var riktigt trevligt, även om det inte fanns någon riktig julstämning..

Efter julafton åkte jag hem till Kristoffer. Mellandagarna flöt på fint, jag fick en julklapp av hans mamma, Lena. En finfin tröja som jag använt mycket. Nyår vart skitbra. Jag och Kristoffer åt först mat här hemma (ja, jag kallar hans place för hem), och sedan åkte vi till Krylbo. Där var det en massa trevliga människor. Vi drack mycket öl och på tolvslaget fick jag min nyårskyss. Den har jag längtat efter ska ni veta! Vi drog vidare på efterfest och vid fyra tiden började vi gå hemåt. Vi insåg efter ett par kilometer att vi inte skulle orka gå hela vägen, så vi ringde en taxi som jag betalade (jag är en mycket snäll flickvän haha).

En vecka efter nyår åkte jag och Kristoffer hem till mig. Min moster Anniina, min guddotter Eveliina och min mormor kom från Finland och stannade i fem dagar. Så vi umgicks med dom, en dag var vi i Skärholmen och en annan dag var vi hemma bara. Det var mysigt! Efter det började skolan och det hände en massa saker med tågen, vilket resulterade i att Kristoffer följde med mig till skolan första dagen och direkt efter det så åkte vi upp till honom igen. Dagen efter det skulle jag nämligen börja praktisera på Visenten, som ligger här uppe i Avesta. Där har jag praktiserat i nu två veckor och det går jätte bra. Jag är glad över att ha hittat en praktikplats där jag trivs! Dock har det blivit en himmla massa krångel, så jag kommer att bo här uppe några veckor i streck, och bara närvara i skolan på lektionerna någon vecka då och då. Men jag och min lärare har diskuterat detta och kommit överens om att det är bra att jag prioriterar praktiken. Lektionerna jag missar i skolan kan jag ta igen på annat vis. Allting kommer att lösa sig jätte bra!

Så det finns kanske inte så mycket mer att berätta. Eller ja jo, vi ska flytta. Jag kommer inte ihåg om jag skrivit det tidigare, men det ska vi göra ialla fall. Den 1 Mars ska vi vara ute ur huset. Om två veckor, när jag åker hem igen, så kommer det nog att vara sista gången jag är i det huset. Lite vemodigt..

Nej, nu ska jag och Krisoffer kolla på film. "127 houres" heter den och jag hoppas verkligen att den är bra. Jag har ingen lust att se på någon skitfilm..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0