18 November 2010

Okej, så här är grejen; jag har uppdaterat den här bloggen i vågor. Ibland har jag verkligen känt för att skriva, och då har jag skrivit en hel del. Sen har det blivit en paus på några månader och så har det börjat om igen. Det är väl så nu också antar jag. Dock har det hänt en hel del saker sedan jag skrev förra gången ..

Erik Vihtori Tulinen, min älskade & underbara lillebror, har gått bort.
25 September 1993 - 28 September 2010

Hur Erik gick bort tänker jag inte gå in på nu, det vet ändå de flesta redan om. Vill jag någon gång skriva om det så gör jag det då. Men det är anledningen till varför jag skriver nu igen. Detta kanske kan hjälpa mig med min sorg, ialla fall till en viss del.

Även fast min bror gått bort så finns han fortfarande här. Jag pratar med honom varje dag. Förra Måndagen hade vi ett medium hos oss. Hon pratade med Erik och lärde även mig/oss att göra det. Sedan dess pratar jag ofta med Erik, och får svar tillbaka. Sakta men säkert går det framåt. Mediumet sa det, att det jag och Erik åstadkom på bara 2 timmar, det klarar vissa inte ens av på 10 år. Det tyckte jag var skönt att höra. Ordagrannt sa hon även såhär: "Vi kommer att klara detta galant syrran, säger Erik till mig just nu". Förstår ni hur skönt det känns att höra?

Just nu vet jag inte om jag har så mycket mer att skriva angående min kära bror. Det kommer väl, antar jag. Typ imorgon. Jag såg att både Mikaela och Elin Lindbladh börjat med blogg, så därifrån kom inspirationen. Eh ja, som en liten notis sådär, hehe.

Men jag kan skriva att jag har fått en alldeles underbar pojkvän. Kristoffer från Dalarna. Så en liten dalapojke med träskor typ. Bokstavligen dessutom, haha. Nej, men ja. Det känns väldigt bra faktiskt. Under första och tyngsta perioden med Eriks bortgång så fanns Kristoffer där för mig, hela tiden. Enda nackdelen med honom är väl att han är dålig på att prata. Och jag älskar ju att prata. Och jag tror att ett distansförhållande behöver mycket prat. Men samtidigt kan jag ju inte tvinga honom till att prata med mig. Annars finns det inga nackdelar med honom. Jag vet inte heller om vårat förhållande har några nackdelar? Kanske att jag söker så mycket bekräftelse som han inte är bra på att uttrycka. Det har jag faktiskt en acceptabel ursäkt för, enligt mig. Och det är att de två tidigare förhållanden jag haft (Chippen och Micke), har börjat bra, väldigt bra, men slutat dåligt. Chippen är ju en hel kategori för sig. Otrogen mytoman som tror på sina egna lögner. Micke är ju också ganska.. Eh.. Han ljög under förhållandets gång. Men det var nog själva dumpningen (gjorde slut i skolan och skickade en låt som hette "Miss Perfect") och efter det som var det värsta. Något barnslig sådär. Men jag tror att vi är sams nu för tiden..? Ialla fall, det är som förhållanden som lett till att jag söker så mycket bekräftelse från Kristoffer. Chippen och Micke satte liksom fotspår som jag inte vill att Kristoffer går i.

Men men. Som ni märker är klockan mitt i natten när jag skriver det här. Den här veckan har jag haft otroliga sömnproblem. Somnat efter tre varje natt och klivit upp vid sex varje morgon. Min hjärna går på högvarv, hela tiden. Funtar på sömnpiller någon natt snart, bara för att min kropp behöver sömn, energi. Jag ska försöka sova. Skicka ett sms till Kristoffer. Som han sa åt mig att göra om jag inte kunde sova.


Underbara Erik, du är så otroligt saknad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0