7 Mars - Söndag

Yoho!

Jag sitter hemma hos mormor nu.
Har varit här sen i Fredags. Jag vet inte riktigt hur jag har fått tiden att gå egentligen. Jag har lekt med min lilla kusin Samuel och umgåtts med mina två lite äldre kusiner Jesse och Jukka. Sen spenderade jag ioch för sig några timmar hemma hos min hårt kritiserande moster Anna. Hon skulle minsann dekorera en tårta och göra flera 'lådor' med någon pasta/kycklinggratäng till ett gäng män. Och jag skulle tydligen hjälpa till. Dt skulle vara si, och inte så som jag ville. Typiskt henne. Idag när hon var här med sin man och sin unge, skrattade hon åt mina skor. "Detta är hor-skor, jag förbjuder dig från att bära dom till dopet. Till och med prästen skulle slänga ut dig". Direkt citerat från kära moster Anna. Jag tycker dom är skit snygga! Jag skulle till och med kunna sova i dom. Jag samtalde med mamma om detta och vi kom fram till att om dt inte passar Anna så kanske jag kan dyka upp på hennes fina dop i ridskor. Skulle dt vara bättre, Anna? Jo, ridskor, mjukisbyxor tjockiströja och Brittan-knut på huvudet får dt nog bli. Om jag inte får bära ditt, då ska jag ialla fall bära datt, oavsett vad du tycker!

Ja ni, läsare, jag vet inte riktigt vad jag ska skriva mer. Ska väl försöka få med mig mormor till affären så att jag kan hyra film och köpa choklad. Åh jo, jag ska minsann vara riktigt fet på dopet också. Hade jag haft pengar hade jag kanske till och med kunnat sitta på självaste dopet och äta choklad. Over the top? Jo kanske.. Men jag är väldigt förbannad på henne, min moster. Jag är trött på hennes beteende! Allt ska ju alltid vara precis så som hon vill ha dt. Vet ni att jag knappt vågade ge henne en inbjudan till mitt födelsedagsfirande i April? Just av den enkla anledningen till att hon skulle ha skrattat åt inbjudan, för att jag dekorerat kortet som jag hade dekorerat dt.

Nej, jag måste nog sluta skriva. All min ilska går ut över min pluttiga blogg och er pluttiga läsare. Kanske är dt inte bara ilskan som hon, Anna, orsakar. Formodligen är dt andra saker också. Men sådant skall vi icke gå in på nu. Jag ska tjata på min kära modersmor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0