4 December 2010

Day 05 – Your definition of love

Hur ser jag egentligen på kärlek..? Alltså, det finns ju så många olika typer av kärlek. Kärleken till familjen kommer framför allt annat, enligt mig. Sen finns det ju en typ av kärlek, en kärlek till vänner. Utan sådan kärlek skulle man inte kunna leva tror jag. Ialla fall inte ett liv som (förlåt att jag skriver det såhär) är värt att leva. Sedan finns det ju en kärlek till en partner, en person av antingen samma kön eller motsatt kön. En person som man väljer att ansluta sig till, skapa en familj med och skapa den viktigaste kärleken med. För kärleken till en familj, börjar med kärleken till en människa från en annan familj. Visst att det finns undantag, som one-night-stand-resultat eller liknande, men det bortser jag ifrån just nu. Ens partner ska, enligt mig, vara en person man verkligen kan dela allt med. Man ska kunna lita på denne, prata med honom/henne om allt, ha kul tillsammans, gråta tillsammans. Allting som hör livet till.

Jag kan inte säga att jag hittat den personen i mitt liv ännu, då jag och Kristoffer bara har varit tillsammans i en månad och är rätt så unga fortfarande. Men man ska aldrig säga aldrig, utan man ska hoppas. Vilket är vad jag gör. Jag vet att jag en dag kommer att ha en person jag kan dela mitt liv med. Och det kommer vara med en man, en person av det andra könet, haha.



(Jag hoppade över nr 4, den var tråkig, hehe)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0