15 April - Torsdag

Haha; "jag ska uppdatera jätte mycket nu under lovet!". Yeah right, gjorde typ 3 inlägg. Men men, så kan det gå. Nu har det gått över en vecka sen som jag sist uppdaterade och eftersom att jag är sjuk idag så tänkte jag passa på att uppdatera er om allt som hänt. Inte i detalj visserligen, för det orkar jag inte med, men ialla fall. Jag fyllde ju år i Fredags och blev väckt med tårta och sång strax efter åtta tror jag. På kvällen åkte jag, Bellan, Robin och Isa till Gamla Stan. Det var väl kul, men roligare har jag haft. På Lördagen var det dags för den stora festen. Max och Gustaf kom och fixade mig vid Byggdegården ungefär vid halv två. Dom hjälpte också till med att placera ut alla lappar för sittplacering vid borden. Sedan skålade vi med lite vin och cis tre började gästerna komma. Vid halv sex hade alla dykt upp (förutom Niklas som skulle komma senare) och då var det dags för middag. Adrian och hans vän Bengtsson stack efter middagen. Lite små tråkiga var dom, satt i sitt hörn och sa inte ett ljud. Reagerade inte när man försökte tala med dem. Nåja.. Den stora specialbeställda tårtan stod näst på tur men innan jag fick hugga in skulle ett gäng starka män slänga upp mig i taket tre gånger, haha. jag blåste ut 18 ljus när alla hade sjungit för mig. Sedan åkte Christa och hennes familj hemåt. Det var mycket roligt att dom kom! Femkampen var inte fullt så organiserad som jag hade tänkt, då jag fick lite panik när jag skulle dela upp folket i sina lag. Några hade ju åkt och det hade jag inte räknat med. Men det gick till slut. Femkampen bestod av grenarna 'sätt knorren på Sussu', 'boll i hink', 'pennan i flaskan', 'frågesport' och en lek med ballonger som jag inte visste vad det var. Det vinnande laget var ett lag med bara svenska män (eller hur man nu vill uttrycka den saken); Jimmy, Stefan, Benny, Albin och Gustaf. Priset var att hitta på en låt som skulle vara riktad till mig och innehålla mitt namn tre gånger. Dom klarade detta med bravur! Eftersom att mina älskade moster Anniina var tvungen att lämna festligheten tidigare pga dottern Eveliina, så sjöng hon aldrig för mig. Dock gjorde Jonne det istället. Jonne, Anna och Annika sjöng två fina låtar. Jätte stort tack till dem! Jessica sjöng för mig senare också, och då grät jag mycket, mycket. Hela släkten var också väldigt mycket på mig och Albin. Dom blev helt kära i honom, haha, och därför tyckte dom att jag också skulle bli det. Det slutade med att han och jag dansade tryckare bara för att Annika satte på Whitney Hustons (eller hur fan hon stavas) låt 'I will always love you'. Ja.. Mina presenter kanske en del undrar över också? Av mina vänner fick jag en finfin dildo, haha. En svart, ådrig som jag genast döpte till Hugo. Av mina släktingar fick jag mest pengar men även två champagne-flaskor. Av Sylvia, en vän till mamma, fick jag en söt reseväska fylld med nudlar, haha. Av världens bästa lillebror Erik fick jag en stor, lila reseväska vilket var mycket välbehövligt. Av mina underbara föräldrar fick jag mitt körkort betalt, så nu går jag regelbundet på körskola.

Tack alla för världens bästa födelsedagsfest. Jag hade otroligt roligt och tyckte kvällen överlag var väldigt, väldigt lyckad! Nu ska jag äta Aladdin-asken jag fick av Marcus i present, haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0