5 Oktober - Måndag

Hejsan allihopa!

Dt har inte varit så bra uppdatering,
fast att jag sa att jag skulle ta igen och verkligen skärpa mig. Men på Måndagar, Tisdagar och Onsdagar behöver jag ju egentligen inte skriva någonting eftersom att dt alltid är samma visa dessa tre dagar; jag jobbar från 08:30 - 16:00, kommer hem vid 17:00, käkar, vilar, duschar, pluggar och sover. Jag orkar absolut inte åka någonstans under dessa dagar, då jag verkligen är skittrött. Men men, nog händer dt väl någonting någongång som kanske är värt att blogga om..

Imorgon ska jag äntligen till läkaren angående mina njurar! Jag vill absolut inte på något sätt alls söka uppmärksamhet och jag har försökt göra dt också. Men!, frågar någon varför jag har ont så är jag öppen om saken. Så jag kan lika gärna vara öppen om saken här i bloggen i just detta nu också.

Förra året (snart precis ett år sedan) trodde jag att jag fick magsjukan. Jag låg inne och spydde i en vecka, kunde inte stå eller sitta upp, låg och sov hela tiden. Till slut åkte vi till sjukhuset där dom konstaterade att jag hade njursten. Jag fick en nefrostomi (tror jag att dt heter!, dt är ialla fall en slang från njuren kopplad till en påse som sitter fast på benet) som jag faktiskt fick dras med i ungefär en månad. Jag fick medicin och så fick jag hela tiden åka på en massa röntgen-grejer. Sprängningar (för att spränga bort stenen) var dt också tal om, men ändå skedde ingenting. Anledningen till dt? Jo, innan varje sprängning så var jag tvungen att röntgas för att dom skulle veta stenens exakta placering, men efter varje gång kunde dom inte hitta stenen. Jag bads komma tillbaka någon vecka senare för att kontroll-röntgas så att stenen verkligen hade åkt ur av sig självt. Varje gång hittades stenen och samma procedur började.. Till slut hittade dom ialla fall inte den längre och dom påstod att jag var fullt frisk. Wierd, men tanke på att jag fortfarande hade ont. Ni ska ju veta att dt verkligen känns med en njursten. Har någon sett "Hells Kitchen"? Där är dt en snubbe som har njursten och så känner jag kan man säga. Kul, eller hur? Ialla fall så besökte jag en läkare på Ösmo Vårdcentral i Juni. Den utländske läkaren (..kunde inte ens svenska!) påstod att jag bara inbillade mig dt mesta och sa att jag hade muskelvärk i ryggen och gav mig Alvedon.

Ingenting har förändrats, utan jag har fortfarande lika ont. Eller nej, jag har ondare! Och jag vill för allt i världen inte tillbaka till sjukhuset! Dt ända jag vill är att bli frisk och slippa ha ont. Dt finns dom dagar jag knappt kan röra på mig, för att dt gör så jävla ont. Om dt krävs att jag ska hamna på sjukhus igen för att bli frisk, ja då får dt gå för sig, men helst slipper jag! Dt är ju inte bara jag som drabbas. Mamma både jobbar och pluggar och pappa jobbar. Dom ska inte behöva sitta på ett sjukhus med mig hela dagarna bara för att jag har ont. Nej, absolut inte! Förhoppningsvis kan jag bli frisk utan att någon annan drabbas utav dt.

Så nu vet ni dt. Förutom läkaren så ska jag plugga järnet med Bellan imorgon. Jag har ju prov på Torsdag, så ja, dt är bäst att plugga på. Ibland pluggar jag bäst själv, men oftast vill jag ha sällskap. Dt är ju trevligast? Dock får vi se om jag åker  till Vika eller om Bellan kommer hit.

Nej, nu ska jag stänga av denna dumburk. "Viva La Bam" visas på MTV, vilket jag ska se på. Imorgon kommer den utlovade bilden på mig och Bellan också. Den kom aldrig i Lördags för vi fick bråttom. Den kom inte heller igår för att jag inte orkade sitta vid datorn. Men imorgon ska jag försöka komma ihåg den.

Må så gott, alla ni fina där ute!

Puss och kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0