7 November - Lördag

Hejsan alla !

Skolan idag gick finfint.
Slutade elva som vanligt och hann ta tåget mot Västerhaninge som går 11:25 från Årsta. I Ösmo hoppade jag på 783 mot Södertälje och på den bussen satt Christa, Sarah, Emma och en Sandra.Bussen stod stilla vid stationen i kanske tio minuter innan den sakta rullade vidare mot "centrum". Väl där säger busschauffören att hans pass slutar nu och att vi får hoppa av bussen för att han ska åka iväg. Sarah ringer då SL och klagar. Jag menar, dt var rätt så många människor på bussen och fler skulle hoppa på i Ösmo, en hel skolklass bla. Kvinnan på SL säger att Sarah och dom andra ska ringa efter taxi som SL sedan ersätter kostnaderna för. När Sarah säger att dom inte har råd att lägga ut så mycket pengar, föreslår SL-kvinnan att dom ska dela en taxi med någon annan som också ska till Södertälje eller att dom ska vänta på nästa buss. "Jaha, men tack så hemskt mycket då", sa Sarah innan hon la på luren. Vi tänkte stå där i en timma, men efter en kvart kom en ny 783 mot Södertälje, THANK GOD!

Jag hoppade av hos mig och gick in på Lillan för att köpa godis. När jag sen kom hem satte jag mig i vardagsrummet och kollade på tv med pappa. Satt också med min dator i knät ett tag, hihi. Sen bestämde jag mig för att sova lite granna, så jag gick upp på rummet, la mig i sängen och somnade på 5 blanka. Mamma väckte mig sedan vid halvsex och då var dt hög tid för mig att sminka mig och att klä på mig. Tio över sex gick jag hemifrån mot bussen till Vika.

Marie, Bellan och jag satt i Bellans rum ett tag och pratade. Sen kom Robin och vi pratade lite mer. Bellan började sen baka två st marängtårtor med Daim (mums!). Strax innan nio gick jag ut för att möta Lollo. Hon tog en cigg och så gick vi tillbaka till Bellan. Där överraskades Lollo av ett fint dukat bord med tårta och läsk. Hon blev jätte glad! Ja, för dt var ju en överraskning. I Måndags fyllde Lollo år så vi bestämde oss idag för att fira henne lite smått.

Klockan 21:52 gick min buss hem. Eftersom att jag nu i två dagar vaknat 04:15 på morgonen och inte fått mycket sömn på nätterna pga min hosta, så valde jag att ta den tidigare bussen. Mina andra alternativ hade varit att ta bussen 00:20 och sedna gå hem från Spångbro, eller ta bussen 02:14. Så nej, den tidigare var bättre. När bussen rullade in på busshållsplatsen blev jag så äcklad att jag nästan blev grön i ansiktet. Micke satt nämnligen på bussen. Kände igen honom med en gång, då han satt som en tjock uteliggare längst bak i mitten. Han satt där med sin omogna kompis Jocke och så fort jag satte mig ner så hörde jag "Skabbflicka! Skabbflicka! Skabbflicka!". Jahaja, så jag har skabb? Jag är ialla fall inte en så dum kompis som går och snackar skit om mina barndomsvänner. Jag är inte heller äcklig och är tillsammans med en.. 14-åring (?) när jag nästan är 18 och samtidigt säger "Plz, jag vill ha sex med dig och jag gillar att pilla dig i rumpan". Dom två förstörde min kväll, jäkla idioter!

Aja, jag vill inte bli irriterad igen. Istället ska jag nu sova! Imorgon ska jag vakna vid halv tio tiden hade jag tänkt. Ska då lägga mig i soffan och kolla på film. Sen ska jag duscha och fixa mig, och vid ett kommer Christa hit. Sen är dt tänkt att jag, Christa och Sarah ska åka hem till Sarah. Kommer nog bli en kul dag imorgon!

Puss och kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0