22 Augusti - Lördag

Så, vem är människan bakom denna blogg?

Jag heter Susanna och är 17 år. Bor i Sorunda (Nynäshamns kommun) med min mamma, pappa och lillebror. I vårat röda hus bor också två katter och två hundar. Alla som inte bor i Sorunda (eller i Nynäshamn över huvud taget) kan vara glada för dtt. Denna lilla by består endast av en kiosk - Lillan, butiken Coop Nära, en pizzeria, en snart nedlagd Shell-mack, en kyrka, två grundskolor och en relativt stor gymnastiksal. Tänk er de saker jag rabblat upp, plus en himmla massa hus, på en liten skogsplätt mitt på en massa åkrar. Ja, där har ni Sorunda på ett ungefär. Stället säger ju ganska mycket om vad jag gör på fritiden, för dt finns ju ingenting att göra här. Brukar oftst då umgås med mina vänner. Dom är inte många, men dom är de bästa man kan tänka sig.

Mina 17 år säger väl er att jag går i gymnasiet? Började nyligen tvåan och har valt inriktningen Hotell & Restaurang. Till en början valde jag en helt annan inriktning, nämnligen Medielinjen. Pga olika anledningar valde jag sedan att byta och dt är ett val jag verkligen inte ångrar. Att laga mat har blivit som en liten vardagssyssla för mig, I love it! I Nynäshamn finns en gymnasieskola och där har jag gått i ett år. Dock hände dt lite saker som gjorde att jag kände att jag behövde byta skola. Så från och med Måndag, 24:e Augusti 2009, går jag på Stockholms Praktiska på Liljeholmen. En helt ny och underbar start är vad jag räknar med. Ska såklart fortfarande gå Hotell- & Restaurangprogrammet, dt har ju blivit min passion nu, haha.

Där har ni väl egentligen allt. Ni kommer ju få lära känna mig nu igenom bloggen såklart, så att skriva om andra saker behövs väl ìnte? Jag vill ju inte att min blogg ska se ut som en repig skiva liksom, hoho! Till skillnad från mina förra bloggar så kommer jag i denna blogg att ha saker som "Dagens outfit", "Hiss & Diss", "Susanna har en åsikt" mm. Men just nu är dt viktigt att jag får den här fula designen att bli fin. Jag är inte kung på design, men prinsessa ialla fall? Haha!

Puss och kram!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha Korunda på pricken asså! ;)

Du kommer nog få det skitbra utanför sorundas gränser! :D <3

2009-08-22 @ 13:03:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0